Portfolio Daniëlle Dietz
competenties cluster 6

Verbeeldingskracht

Situatie 1.: Medewerker, Stripdagen Houten op 27 & 28 september 2008

Taak: Bij het opbouwen moest ik met een paar andere medewerkers inbeelden waar we alles het beste konden plaatsen en opzetten.

Actie: Ik heb me goed ingebeeld hoe het eruit zou zien en ingeleefd in de verbeelding van de andere.

Resultaat: Toen de gasten de volgende dag binnen kwamen, bleek dat het inderdaad goed geplaatst was, waardoor er geen wachtrijen kwamen.

Terugblik: Ik heb goed geluisterd naar wat de andere wilden en mijn ideën ook duidelijk overgebracht. Wel merkte ik dat het lastig is een beeld dat je hebt zo duidelijk mogelijk over te brengen naar andere.

 

Creativiteit

Situatie 1.: Om geld in te zamelen voor het glazenhuis 2008 heb ik samen met 3 andere studenten een actie bedacht voor middelbarescholieren.

Taak: Ik moest een concept bedenken voor onze actie.

Actie: We hebben na een paar keer brainstrormen een concept bedacht met de boodschap: Iedereen een warm hard bieden. De middelbarescholieren gingen de straat op met allemaal hartjes van verschillende maten en gingen mensen zoeken die samen met die hartjes op de foto wilden tegen een kleine bijdrage voor het glazenhuis.

Resultaat: De scholieren vonden het een erg leuk idee en kwamen met heel veel geknutselde hartjes aan en hadden zich zelfs helemaal verkleed in de kerststemming. Het was een groot succes, hadden erg veel geld opgehaald met dit idee.

Terugblik: Ik heb veel geleerd over de mogelijkheden van brainstormen en hoe een concept onstaat en ik kwam met veel creative ideën, waardoor er een leuk concept is ontstaan.


Situatie 2.: Op 24 maart heb ik samen met een andere feecie medewerker het medewerkersfeest georganiseert.

Taak: Één van mijn taken was de medewerkersuitnodiggen voor het feest.

Actie: Ik heb toen een uitnodiging gemaakt geheel in de stijl van de avond.

Resultaat: Iedereen vond het een hele leuke uitnoging en waren erg benieuw naar het feest.

Terugblik: Door die apparte uitnodiging viel het mailtje extra op tussen alle e-mails die de studenten krijgen. Dit was erg handig, want toen ik ze aansprak wisten ze gelijk waar ik het over had.

 

 

 

Visie

......

......

 

Innovativiteit

......

......